Jdi na obsah Jdi na menu
Reklama
Založte webové stránky zdarma - eStránky.cz
 


Skutečně chystaný nový díl Need for Speed by mohl nést ve svém názvu již pořadovou číslovku 11. Od prvopočátku série již uběhlo pěkných pár let, přesto osobně nezapomenu na okamžik, kdy jsem si z obchodu nesl originálku prvního dílu. Během této dlouhé doby však prošla série mnohými (velmi razantními) změnami. Některé díly se staly skutečnými klenoty, jiné ovšem lehce zaostávaly a zklamaly. Všechny měly však společné jedno – skvěle se prodávaly. Po největším převratu série (v díle NFS: Underground), kdy se do hry dostavil tunning, temné noční ulice, ilegální závody a naopak na dlouhou dobu zmizela policie a poklidné soupeření, nás nyní pravděpodobně čeká nová revoluce. Tvůrci hry, tedy obrovská kanadská pobočka Electronic Arts, lákají hráče skutečně na mnohá vylepšení. Ovšem otázkou zůstává, na kolik se jim je podaří splnit a jaká bude ve finále hratelnost. Pojďme si všechno hezky popořadě shrnout.


Inovace přicházejí

Jak jsme zmínili již v úvodu, nejzásadnější novinkou bude opuštění od nelegálních závodů, kterých jsme si již ve čtyřech dílech série užili až až. Osobně bych řekl že možná až příliš a inovací přicházelo vždy poskrovnu. V Pro Street, tedy v NFS nové generace jak je nazývají sami autoři, bychom se již měli dostat do klasických legálních závodů. Nedávno vydaný Test Drive Unlimited nasadil laťku na poli závodních her poměrně hodně vysoko a NFS se ho rozhodně pokusí trumfnout. Některé prvky se nám zdají dokonce velmi podobné. Základním herním módem bude opět jakási kariéra, ve které budete muset šetrně hospodařit s finančními prostředky a zároveň vyhrávat závody, abyste se dostali na vrchol žebříčku. Závody se budou pořádat každý herní víkend a k dispozici by měly být celkem (pouze) čtyři disciplíny. Konkrétně se jedná o Drift – tedy průjezd klikatou trasou v co nejdelším (a kontrolovaném) smyku. Tento mód občas v Need for Speed chyběl, což byla dle mého názoru škoda a nyní se na něj těším dvojnásob. Proč? Inu je to jednoduché a pochopíte o několik řádků níže, až zjistíte, jaké novinky nás čekají. Takových novinek co budou mít vliv na driftování je poměrně hodně. Druhým módem bude GRIP, v němž se podíváme na klasický kulatý okruh a pořádně si vyzkoušíme, kolik jsme z našeho auta schopni vytáhnout. Třetím do party se stal starý známý Drag. Tady bohužel neznáme podrobnosti k jakým by mělo dojít změnám či vylepšením, proto přejděme rovnou na další a poslední herní mód. Tím se stal nový a doposud neznámý Speed Challenge. Ono to slovíčko „nový“ není až tak úplně pravdivé, jde totiž o lehce upravený a starý Sprint. Všichni naráz vystartují a jede se většinou poměrně delší trasa z místa A do místa B. Kdo je první za finální lajnou, vyhrál.


Že by konečně model poškození?

Ve hře přibude jeden nový faktor, jež vám celé snažení bude značně komplikovat a v minulých dílech jsme ho značně postrádali. Správně, jedná se o poškození automobilu. Na zničení budete muset skutečně myslet každou vteřinou a to hned z několika důvodů. Jednak kvůli samotnému závodu, ale i následnému tučnému účtu za opravu vozu. Celý model poškození by měl být skutečně promakaný do detailů. Pokud se někde v malé rychlosti pouze „opřete“ o zábradlí, objeví se pouze škrábance na laku. Jestliže však nepojedete zrovna třicítkou (což bude pravděpodobnější), tak už nehodu poznáte lépe. Popraskaná, respektive vysypaná okna, promačkaný plech, upadnuté nárazníky nebo nedej bože rovnou zničený motor. Každá sebemenší nehoda by se tady měla v rámci možností reálně projevit na voze. Tím myslíme jak vzhledovou stránku, tak samozřejmě co se ovladatelnosti týče. Pokud byste bourali až příliš, klidně se může stát, že se už ani nerozjedete a závod pro vás tedy skončí. Tvůrci tomuto modelu skutečně věří, protože prý každá nehoda bude mít zcela odlišné a individuální důsledky, ovlivňované mimo jiné i použitým materiálem. Až natolik reálně bychom destrukci aut neviděli, přesto by to mohlo být zajímavé a nové.


Jak bude vypadat mapa?

Vzhledem k tomu, že půjde o legální závodění, povětšinou se ocitneme na oficiálních okruzích a tudíž si nebudeme zahrávat s ostatními členy silničního provozu nebo s policií. Na jednom uveřejněném videu (rozhovor s jedním z tvůrců) bylo možné lehce nahlédnout na jakousi mapu. Z ní je například patrné rozdělení na jednotlivá teritoria. Původně se mělo jezdit převážně na různých okruzích, apod. a mód volného projíždění měl úplně chybět. Při pohledu na zmíněnou mapku se ovšem vrací určitá naděje, že se ho přeci jen dočkáme. Stačí snad jen dodat, že veškeré lokality by měly být tvořeny podle svých reálných představ. A v čem se budeme po kilometrech rozpražených asfaltových silnic prohánět? Need for Speed: Pro Street nabídne pochopitelně opět pouze licencované vozy, celkem údajně až oo 26 různých automobilek světa. Ani tuning se ze hry nevytratil, ba naopak. Má být ještě detailnější (nabídne cca. 1000 různých součástek) a konečně by se měl razantně projevit na celém jízdním modelu vozidla. Tak uvidíme, jak se to tvůrcům povede.


Technická stránka věci

Co grafické stránce se EA budou chtít rozhodně také předvést v tom nejlepším možném světle. Všechny doposud zveřejněné screenshoty (vidíte je i v tomto článku) mohou být ovšem velmi zavádějící. A co si budeme namlouvat, skutečně v žádném případě nečekejte podobně kvalitní grafiku přímo ve hře. Zkrátka podobné propagační „screeny“, které nemají s finální hrou nic společného jsou poměrně časté a EA jsou jimi proslaveny (schválně se někdy podívejte na obrázky z připravované FIFY a porovnejte je později s opravdovými ze hry). Přesto by grafika měla být úchvatná, minimálně na úrovni dnes již zmíněného konkurenta Test Drive Unlimited. Celkový dobrý pocit pro oči by měly dolaďovat moderně zpracované efekty kouře a to ať již od pneumatik a nebo z vašeho rozbitého motoru. Kromě slasti na oči by si měli užít i naše ušní bubínky, které budou přímo nasávat jedinečnou atmosféru hry. Kromě zvuků auta a okolí (což nahrávali v EA hodně dlouhou dobu) se samozřejmě chystá i soundtrack. A opět ve velkém stylu. Jak jinak než s hromadou licencovaných písniček, jejichž seznam doposud známý není. Hlavní slovo v podobě základní písničky dostal interpret Junkie XL. Takovou zajímavostí je, že jednotlivé hudební styly se budou průběžně střídat podle toho, o jakou závodní akci půjde. Někde si tedy poslechneme hard rock, jinde punk a opodál elektronickou hudbu. Co se týká soundtracku, mají EA rozhodně naši plnou důvěru, protože v tomto směru snad nikdy nezklamali (ono s tučným kontem to není těžké zvládnout, že?).


Suma sumárum – je na co se těšit!

A je hotovo. Pokud jste se dostali ve čtení až sem, dokážete si asi zhruba představit náplň nových Need for Speed: Pro Street. Zbývá odpovědět na poslední nelehkou otázku. Dodrží autoři všechno co slíbili a bude nás to ve finále bavit? Těžko říct. Každopádně nějaké změny byly již v této sérii potřeba a jestli se povedli či naopak ukáže pouze čas. Datum vydání bylo v Americe stanoveno na 31.10.2007, do Evropy by potom měl tento titul přijít o pár dní později. Samozřejmě o všech významných novinkách týkajících se Pro Street vás budeme na GameParku informovat.
 

Komentáře

Přidat komentář
Kontrolní kód Přehrát audio kód

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář